دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1401 - 09:49

لیگ برتر انگلیس| فینال زودهنگام غول‌ها در اتحاد/ نبرد تفکرات بهترین مربیان حال حاضر دنیا

تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول فینال زودهنگامی را برای تعیین قهرمان این فصل لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اتحاد برگزار خواهند کرد.
کد خبر : 651704
منچسترسیتی لیورپول

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، قهرمان لیگ برتر انگلیس در هفته سی و دوم مشخص نخواهد شد اما بدون شک نتیجه تقابل تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی که تنها یک امتیاز با یکدیگر فاصله دارند نقش تعیین‌کننده‌ای در رسیدن به جام قهرمانی دارد.


منچسترسیتی که فاصله ۱۴ امتیازی با لیورپول داشت به شدت بوی قهرمانی می‌داد اما قرمزهای آنفیلد کاری کردند کارستان و در ۱۱ بازی اخیر ۳۱ امتیاز گرفتند تا شاگردان پپ گواردیولا که دو بازی بیشتر داشتند با از دست دادن امتیازات مهمی، خطر از دست دادن جام را حس کنند. آنها کماکان صدرنشین هستند و اگر ساعت ۲۰ امشب در ورزشگاه اتحاد برنده شوند فاصله را به چهار امتیاز می‌رسانند و در فاصله هفت هفته تا پایان رقابت‌ها بخت بیشتری برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته خواهند داشت. در مقابل برتری لیورپول این تیم را با اختلاف ۲ امتیاز به صدر جدول می‌برد و روند کسب نتایج درخشان شاگردان یورگن کلوپ ادامه می‌یابد. تساوی هم رقابت داغ دو تیم را در فاصله یک امتیازی حفظ خواهد کرد.


لیورپول در این بازی بدون غایب بازی خواهد کرد اما منچسترسیتی روبن دیاز و کول پالمر را در اختیار ندارد. این موضوع نمی‌تواند لطمه شدیدی به سیتیزن‌ها وارد کند چرا که گواردیولا به اندازه کافی بازیکن آماده دارد و خبر خوش برای سرمربی اسپانیایی، آمادگی کایل وایکر ستاره ملی‌پوش انگلیسی است. در سمت مقابل یورگن کلوپ که از محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو به عنوان مثلثی خطرناک در خط حمله تیمش بهره می‌برد با جذب دیوگو ژوتا و لوئیز دیاز توان هجومی تیمش را مضاعف کرده تا با عیار بالایی برنامه‌های تهاجمی را برای فتح دروازه رقبا طراحی کند. سرمربی لیورپول در آستانه مصاف دو تیم پپ گواردیولا را بهترین مربی جهان خواند و به نوعی جنگ روانی را با همتای اسپانیایی آغاز کرد.




بیشتر بخوانید:





لیورپول جام اتحادیه را با عبور از منچسترسیتی کسب کرد و در لیگ برتر هم در کمین تیم گواردیولا برای نزدیک‌تر شدن به جامی دیگر است. قرمزهای آنفیلد در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا بخت قهرمانی دارند و می‌توانند به چهارگانه دست یابند. آنها در شرایطی ۱۰ بازی اخیر را با پیروزی به پایان بردند که در پنج بازی آخر دروازه‌شان باز نشده و این موضوع کار را برای منچسترسیتی دشوار می‌کند. در ۱۲ بازی اخیر دو تیم در ورزشگاه اتحاد، سهم منچسترسیتی هفت پیروزی بوده و چهار بازی با تساوی به پایان رسیده تا قرمزها یک بار به برتری رسیده باشند. دو تیم تا به حال ۴۹ مرتبه با یکدیگر بازی کرده‌اند و سهم منچسترسیتی ۲۰ پیروزی بوده،‌ ۱۸ دیدار با برتری لیورپول خاتمه یافته و ۱۱ مصاف دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.


ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:


منچسترسیتی: ادرسون، کایل واکر، جان استونز، امریک لاپورت، ژائو کانسلو، برناردو سیلوا، رودری، کوین دی بروین، ریاض محرز، فیل فودن، رحیم استرلینگ


لیورپول: آلیسون بکر، ترنت الکساندر آرنولد، جوئل ماتیپ، ویرجیل فن دایک، اندرو رابرتسون، جوردن هندرسون، فابینیو، تیاگو آلکانتارا، محمد صلاح، سادیو مانه، لوئیز دیاز


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته